t4ki'style

Légy üdvözölve!

Pajti-blogok

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Failed...

2008.11.26. 18:34 :: t4ki

A gyermekkori álmok érdekes dolgok. Az ember beleringatja magát egy álomképbe, aztán küzd, mert valóra akarja váltani, bele fektet annyi energiát, amennyit csak tud, majd várja az eredményt. Aztán megesik, hogy eredménynek nyoma sincs, helyette csalódások, kudarcok sorozata, és ezek az álomképek szépen lekopnak a szemünk elől, és már a rideg valóságot látjuk, csalódottan, kedvtelenül, álommentesen…

Mert ugye gyerekfejjel álmodtam én is. Álmodtam autókkal, autóversenyekkel, motorokkal, satöbbivel. Majd álmodtam a KSK-val, ahol majd kitanulom azt, hogy hogyan tervezzünk autót. Mert az jóóó lesz majd. Azt mondták az nehéz. Nem izgatott, mert úgy gondoltam, autót tervezni milyen jó lehet… Aztán elindultam azon az úton, amit megálmodtam. Nem tévedtek, tényleg nehéz. Már az 5. félévemet taposom, sok-sok áttanult óra, megírt ZH és pót ZH van mögöttem, sok liter sört ittam meg, sok haverom lett, sok kávét ittam a szünetekben, sok energiaital, sok-sok más. Ha nagyon nehezen ment, vagy el voltam keseredve, megálltam egy kicsit, és arra gondoltam, hogy „héé, ez volt az álmod, bírd ki” így haladok 2,5 éve a KSK rögös, akadállyal teli útjain. A tavaszi félév pocsék teljesítménye után még mindig az álomképem hajtott. „Autógépész leszek, autógépész leszek...” Aztán indult a szeptember. És hiába igyekeztem, tanultam, látszatja semmi sincs. Jó, persze év elején (meg közben) 1-2 buli becsúszott, de erről később. Bejártam, jegyzeteltem, majd hullafáradtan hazaestem, pihentem, tanultam, másnap megint ez a kör, mint egy mókuskerék. De „kibírom, csinálom, mert autógépész leszek” Szépen lassan jöttek az első ZH-k, az első csalódások az 5. szemeszterben. Persze sikertelenül mind, folytatván a tavaszi féléves hagyományokat. Mert ugyebár töbnyire 2 hét alatt lezavarják az összes zh-t minden tantárgyból, hogy jó sűrű programja legyen a diáknak. Van is, és ekkor jön a bűvös domino elv, mert ha az ember a keddi zh-ra tanul, akkor a csütörtökire csak kedd estétől van ideje, a hétfőire meg csak péntek estétől. Ennek persze az a vége, hogy 2 nap alatt senki sem képes csodákra. Ekkor jöhet a kérdés:  Miért zh előtt kezd el tanulni valaki? Erre nem tudom a pontos választ. Talán egy bizonyos mértékben emberi halasztás, és halogatás, és nagyobb mértékben az időkalkuláció, időbeosztás. Mert ha az ember hazaesik, nem azzal kezdi, hogy leül tanulni, hanem pihen egy kicsit, kajál, kikapcsolódik egy kicsit, és már ott tart, hogy este van. Na meg a beadandók, rajzok, stb., amik zabálják az éjszakát, meg a szabadidőt. Amikor már annyi mindent kell tanulni, hogy nincs idő erre, vagy arra…  Ennek az egésznek meg az a vége, hogy megbukok mindenből, mehet a sok lóvé az egyetemnek, ők jól járnak, én meg átcsúszok a fizetős képzésbe, ezáltal még jobban járnak, én meg szívok mint a torkosborz, mert „autógépész leszek”

            Aztán egyszer csak van egy megállj. Egy pause, egy kis szünet. Amikor felvillan bennem a kérdés? Mi értelme ennek? Minek amortizálom le magam fizikailag, meg idegileg? „Minek is?!” (By GrafUr, mert nem csak én vagyok így…) Azért, hogy elmondhassam, KSK-s vagyok, azért hogy egyszer autógépész legyek? Következő felmerülő kérdés: miért akarok autógépész lenni? Miért is? Miért töltöm szopással, és szenvedéssel az életem legszebb éveit? Azért hogy a következő x évet anélkül töltsem? Miért is akartam gépész lenni? Na mindegy, erre nem tudom a választ. Aztán haladtuk az idővel, a múlt héten eldőlt, hogy nem leszek autógépész. Gépelemek bukó, keresztfélév nincs, gépész ágon plusz egy év csúszás, nem fér bele, szevasz. Lelki megkönnyebbülés, legalább nem kell már rajzolni, gyakra járni… Na ja, minden rosszban van valami jó. Ekkor vége lett annak az álomnak, ami ide hozott, és itt tartott az elmúlt 2 évben, a legnehezebb időszakokban is. „Nem leszek autógépész” Na mi legyen ezután? Akkor legyek logisztikus... Ha ló nincs, jó a szamár is. Aztán felmerül egy kérdés: így mennyivel lesz könnyebb? A válasz egyértelmű: nem sokkal. Ugyanúgy lesz Hőtan 1,2 Gépelemek 1,2 Járműdinamika és hajtástechnika, satöbbi. Ettől még nem fog megállni a mókuskerék, hogy kiszálljak, és élvezzem az egyetemista életet… Mert azért nem vagyok én tanulógép, néha 1-1 bulira szükség van, kiereszteni a feszültséget… Mindemellé jött a hab a tortára: Beültem egy GTK-s előadásra, név szerint „Termékmenedzsment”-re. Hát, kiült a megdöbbenés az arcomra. Vagyis inkább egy csodálkozó mosoly, hogy „Ez? Ez előadás? Ez egy tantárgy előadása??” Hát igen, nehezen tudom leírni az élmányt… Volt egy kis kontraszt e között és mondjuk egy Járműdinamika előadás között…És igazából, aki a GTK-n végez, ugyanúgy BME-s diplomát kap, csak más lesz bele írva. Meg nem fog autót tervezni… Mindezek tudatában jött egy gondolat, hogy mi lenne, ha átmennék a Műszaki menedzserre? Mi is lenne? Laza, lightos, stresszmentes egyetemi élet, éjszakába nyúló tanulások nélkül. Mindemellett melózhatnék, így lenne lóvé a későbbi fizetős korszakra (mert ugye pár évet már elnyomtam a KSK-n) meg minden másra, és írkálgathatnám a tippelős-karikázós ZH-kat, átolvasnám azt az 50-60 oldalt egy A5-ös könyvben, ami kell egy ZH-ra, megjegyeznék pár grafikont, esténként elmennék bulizgatni… Hmm… Vagy akár pöröghetek tovább a KSK szervezetlen, és kiforratlan BSc-s mókuskerekében, amíg bírom idekekkel…

 

Ez a dolog annyira megtetszett, hogy már elkezdtem érdeklődni az átjelentkezés menetéről, meg a tantárgyak elfogadásáról…

(Ezt is megéltük, az egyik legragaszkodóbb, leg „gépész leszek akkor is” mentalitású gyerek most azon agyal, hogy átmegy a GTK-ra…)

 

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://t4kistyle.blog.hu/api/trackback/id/tr70790009

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

grafur · http://grafur.freeblog.hu 2008.11.27. 02:32:49

Amikor megnyitottam most a blogodat úgy voltam vele, hogy bekopizom ide azt, amit az én blogomon kommenteltem neked, de aztán ahogy végigolvastam ezt a postot, hááát... Komolyan elgondolkodtam azon, h mi lenne ha szólnék a Közhír szerkesztőségnek, hogy egy ilyen írásra lenen szükség egy decemberi-pótlásihetes újságban...
Akartam ide mindenféle bátorító dolgot írni, hogy ennyiből nem kellene még itt hagyni, de lássuk be racionálisan: Kurvára igazad van!
Egy dolgot nem vettél talán számításba: "Miért töltöm szopással, és szenvedéssel az életem legszebb éveit? Azért hogy a következő x évet anélkül töltsem? " -> Ez már nem fog érvényesülni akkor, ha elmész a GTKra. Mert ok, karikázgatsz a ZHkon, olvasol 50-60 oldalt, aztán ahogy HIRTELEN vége lesz (mert gyorsan el fog telni!) akkor ott ülsz majd a nagybüdös káoszban, és azt se tudod majd mit csinálj egy használhatatlan diplomával. Aztán jön majd csak az igazi szopás, amikor a főnököd azért kiabál le, mert nem szépen adtad oda a sajtburgert az ügyfélnek. AZ lesz a szopás, nem a gépelemek bukás!
Nem mondom, hogy sokkal többre mész egy KSK-s diplomával, de azért a GTKval már tényleg semmire. Bááár, a műszaki menedzser még csak jó valamire, elvégre máshol nem nagyon van, akkor mégiscsak itt a legjobb..... háát.. nem tudom. MIndenesetre bemásolom ide azt, amit a blogomon üzentem neked:

Nem csodálom Taki, hogy kiábrándultál a KSKból, de most ha az életből ábrándulsz ki, akkor azt is otthagyod, csakúgy? Na ne viccelj!
Szarul mennek a dolgok, van ilyen. Nem mondom, h volt már szarabb is, de hasonló biztosan, viszont volt már sokkal jobb is. ==> Innen már csak jobb lehet.
Ok, most nem sikerült a gépelemeked, így nem csodálom, ha elkenődtél, mint egy muslica, de inkább azon agyalj, hogy hogy oldja ezt meg a jó mérnök, és ne azon, hogy inkább közgazdász!
A jó mérnök kitart amellett, amilyen célt kitűzött, és megteremti a hozzávalót. Lehet kicsúszol az államilag támogatott félévekből, lehet én is, de akkor majd megoldjuk! Az a dolgunk! Problémákat kell megoldani, életünk végéig. Elmegyünk dolgozni basszus, de nehogymár csakúgy feladd!

Orlando · http://www.sodi.eoldal.hu 2008.11.27. 19:37:55

Hát igen, igazából mindkettőtöknek igazat kell, hogy adjak.

én kb egy hónappal ezelőtt mentem át ugyanezen, akkor mondtam azt, hogy ennek semmi értelme, és befejezem az egészet, de nem. nemtudnék utána lemeni az utcára, hogy kifogott rajtam az egyetem, nemtudtam elvégezni egy olyan szakot amit már sok százan ezren (ha nem is mintatantervi idő alatt) de elvégeztek. egy olyan egyetemet, ami méltón az ország egyik legjobbja, családomból többeknek is sikerült elvégezni (igaz nem ezen a szakon). de valószínüleg azon gondolkodnék két sajtburger összerakásaközt, hogy megtudtam volna csinálni, csak gyáva voltam és feladatam. meghátráltam egy akadálytól, ahelyett hogy megkerültem volna. legalábbis én így érzek.

NE hagyd hogy holmi szemétládák (tanszékek), széttörjék az álmaidat. ha te autógépész akarsz lenni, legyél az! küzdj érte! az anyagiak előteremtésére létezik már számos megoldás (diákhitel, diákmunka, szoctám...) de ezen még mindig van időd ezen gondolkodni. ülj le beszéld meg a családoddal, és biztosan fogsz találni egy optimális megoldást.

t4ki 2008.11.28. 11:14:04

Köszi nektek a biztató szavakat, lassan összeszedem magam, aztán újra erőt merítek :)
Csak nehéz ez...

Mike 2008.11.28. 20:58:58

Hát skaccok igazatok van! Na figyeljetek! Én most 38 vagyok és negyedikes a főiskolán... Na ez a szívás! És miért? Mert baromira nem érdekelt a tanulás, még csak erőt sem vettem magamon és szépen elmentem szakmunkásképzőbe, ami után rohadtul nem kerestem egy vasat sem! Teltek az évek, csináltam ezer dolgot, de például 34 évesen tudtam csak kocsit venni, mert diploma nélkül baromira nem lehet pénzt keresni (kivétel ha valaki eszes, vagy lop-csal-hazudik).
Szóval nem elszántnak kell most lenni, mert az kevés. Gyakorlatilag most dől el, hogy az életetek további részében mit fogtok csinálni és hogyan fogtok élni!
Mert az emeletre csak lépcsőfokonként juttok fel. Esetleg lehet kettesével szedni. De én most már hiába akarok a földszintről felugrani az első emeletre... Szerintetek?
Amikor már dolgozni kell reggeltől estig, és családja van az embernek baromira nem hiányzik az iskola... Vagy eldönthetem, hogy sportolok és egészséges maradok, vagy tanulok és elhagyom a sportot... Nem én mindent akarok! Család, munka, sport, főiskola, de persze még pihenni is, de mindez folyamatosan nem megy!
Nektek ez még furcsa, de higyjétek el, hogy 30 fölött már nagyon nem akar olyasmit tanulni az ember, ami nem érdekli!!! Ha rám hallgattok, le kl tudni az egyetemet, és lesz idő később mindenre!

K.l 2008.11.29. 22:14:45

1. Ha most is várod még álmod szép ígéretét,
Várj, míg felkel majd a nap!
Ha látni sejtenéd, mi az éjben olvad szét,
Várj, míg felkel majd a nap!
Egy új nap mindig új reményt ígért,
A végtelen sötétjét tépve szét.
A félelem határt kap, mint a lét,
||: Te csak várj, míg felkel majd a nap! :||

2. Ha meggyötört az éj, ha a múltad feldagadt,
Várj, míg felkel majd a nap!
Ha kell, hogy tiszta légy, mint gyermek önmagad,
Várj, míg felkel majd a nap!
Ha megzavart, hogy túl nyitott a éj,
A csillaggal telt végtelen túl mély,
Mint a bölcsőd, biztos gömbbe zár a fény,
||: Te csak várj, míg felkel majd a nap! :||
süti beállítások módosítása