t4ki'style

Légy üdvözölve!

Pajti-blogok

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Az első bringás pesti nap...

2009.04.16. 22:23 :: t4ki

Ahogy terveztem, ma bringával mentem be az egyetemre. Kicsit nehezebbre sikerült mint hittem, de végül összejött. Előszöris még délelőtt elindultam itthonról, hogy kicsit ismerkedjek a városi kerékpáros hangulattal. Egy kör a ligetben, majd az Andrássy út, az Oktogontól a Körúton a Király utcáig, ahol megálltam a Hajtás Pajtás kerékpárboltban, és vettem egy U-lakatot (állítólag ez a legbiztonságosabb, meg a láncos) meg egy km-órát, hogy tudjam mennyit tekertem. Ezek után go haza, felraktam a km-órát, megcsodáltam az új lakatomat, 12mm vastag edzett acél, remélem jó lesz... Ezek után kaja, pihenés, majd irán yaz egyetem. Mivel nem tudtam, mennyi idő alatt érek be, ezért jó hamar, majdnem 2 órával a kezdés előtt indultam, gondolván majd tanulok az óra kezdéséig. El is indultam kényelmesen, az utvonalterv.hu által ajánlott úvonalon, főleg a járdán. A Körútra knyelmesen kiértem, itt is a járdán haladtam. Az első akadály a Blahánál volt, ahol nem tudtam hirtelen, hogy kéne átmenni a Rákóczi úton, mivel csak aluljáró volt. Végül kezdetleges módon mentem egy darabig a Rákóczin, amíg volt zebra, majd ottt át, és vissza. Folytattam tovább az utamat, egész jól haladtam a Baross utcánál, zöld lámpák, kevés gyalogos. Majd az Üllőihez érve megint a blahás probléma merült fel. Szerencsére egy biciklis kolléga épp az úton tekert, így hát hirtelenjében utána eredtem, szépen, a szélső sáv szélénél, ahogy azt kell. Kicsit még szokatlan volt, de hamar áttekertem az Üllőin, és egészen a Boráros térig az úttesten bicajoztam. Egész nyugis volt, azt hittem "ijesztőbb" lesz... Majd kaptam egy pirosat, amit nem vártam meg, míg zöld lesz, hanem lementem jobbra, a járdára. Megálltam, és nézegettem, hogy kéne a hídon átmenni. Meg is lett a megoldás, a gyalogos részénél. Naná, hol máshol... :) Néhány lépcsőfokon  átemeltem a bicajt, majd felülve rá tovább gurultam. Alig haladtam néhány métert a hídon, jött a meglepetés... Periodikusan tak-tak-tak(i) hangok, és közben apró rángások a hátsó kerék felől. Aki szokott kerékpározni, az tudja, hogy ez ritkán jelent jót. Megálltam, és már előre érezve, hogy itt már baj van, óvatosan a hátsó kerék felé nyúltam. Bizony az volt, aminek látszott. Puha volt a kerék, deffekt. Átkoztam az eget egy darabig, majd tovább indultam a géppel, mondom, már az egyetemig kibírja... Ott lecsuktam, és agyalni kezdtem, mit kéne tenni. Megkíséreltem egy hőtan házit leadni, de nem jártam sikerrel. Még volt egy órám. Felcsillant az ötlet, haza ugrok a pumpáért. Nem egészen tudtam, ez mennyire lesz jó ötlet, de elindultam. Kb. 50 perc alatt meg is jártam, nálam volt a pumpa. Majd fájó szívvel, de az egyik kedvenc órámat beáldoztam, -annak érdekében, hogy holnap is bicajozhassak- elmentem az egyetemtől nem messze lévő OBI-ba, venni új belsőt. A bejáratnál leszólított egy srác, hogy "Szia, meghívhatlak egy kávéra?" Ááá mondom én, nem vagyok ám olyan fajta, meg amúgy is komoly kapcsolatban élek. Persze miután mondta, hogy kóstoltatni akar, meg néhány kérdést feltenni, elfogadtam. Bár arra a kérdésre, hogy milyen a kávé habja (elég kemény, meg elég fehér) nem igazán tudtam értelmes választ adni, de jól esett a plusz koffein. Megvettem az új belsőt, meg biztos ami biztos alapon egy defektjavító készletet. A BME-n indulás előtt fújtatás, majd az Üllőinél újabb fújtatás, és a Blaha után megint fújtatás. Így sikerült hazahozni a beteg drótparipát. Bár így is sikerült gyorsan menni... Gyorsan neki is álltam a szervíznek, jött a következő meglepetés: autós szelep van az új belsőn. Van nekem ehhez pumpám, Kérdeztem magamtól. persze hogy nincs, csak a hagyományoshoz. Örült ám a fejem, mondtam is, hogy: Jessssz ez a f*sza! Hát ha nekem nincs, talán másnak van. felhívtam GrafUr barátomat, hátha ki tud segíteni, de neki sincs (még) ilyen eszköze, így megfogtam a kerekemet, és elindultam világgá. Végül a Hungária körúton, az OMV kútnál kötöttem ki, ahol sikerült levegőt lehellni az abroncsomba. Ezután irány haza, összedobtam a technikát, majd befoltoztam a régi belsőt, így most van egy tartalék. Mindemellett mehetek holnap is bicóval suliba, meg Taksonyba. Persze nálam lesz a tartalék belső minden szerszámal... Na és azért a nap végére egy 10-est is mutatott a km-órám napi számlálója, pont ennyit saccolt az utvonalterv.hu is, így ezt elkönyveltem a "Bringázz a munkába" oldalon is, hozáájárulva a csapat munkásságához. Azért bízom benne, a holnapi nap zökkenőmentesebb lesz..

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://t4kistyle.blog.hu/api/trackback/id/tr561069690

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása